Alfabetet på engelsk

[M er for Maria og Marta] Dette er mitt bud til dere: Elsk hverandre! (Joh15,17)

[N er for Nasaret] Og gutten vokste og ble sterk, fylt av visdom, og Guds nåde var over ham (Luk2,40)

[O er for Ointment (Salve)] Men Jesus merket det og sa til dem: «Hvorfor plager dere henne? Hun har gjort en god gjerning mot meg (Matt26,10)

[P er for Paul] Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle mennesker!» (Mark16,15)

[Q er for Queen (Dronning)] Hjelp meg, Herre, min Gud, frels meg i din miskunn! (Sal109,26)

[R er for Ruth] Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig (1 Kor13,4)

[S er for Saviour (Frelser)] Kom hviledagen i hu, så du holder den hellig! (2 Mos20,8)

[T er for Timotheus] Dine forskrifter er min lyst og glede, jeg glemmer ikke dine ord (Sal119,16)

[U er for Unbelief (Vantro)] I det samme ropte guttens far: "Jeg tror, hjelp meg i min vantro!" (Mark9,24)

[V er for Victory (Seier)] I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, hadde jeg sagt dere det. For jeg går for å gjøre i stand et sted for dere (Joh14,2)

[W er for Wise Men (Vise menn)] De gikk inn i huset og fikk se barnet hos moren, Maria, og de falt på kne og hyllet det. Så åpnet de sine skrin og bar fram gaver til barnet: gull, røkelse og myrra (Matt2,11)

[X er for Xmas (av ordet Christmas) ((jul)] Hun skal føde en sønn, og du skal gi ham navnet Jesus; for han skal frelse sitt folk fra deres synder." (Matt1,21)

[Y er for You (Deg)] Gutten viser alt ved sin ferd om hans liv blir rent og rett (Ordsp20,11)

[Z er for Zacchaeus (Sakkeus)] De gikk til Filip, som var fra Betsaida i Galilea, og sa: "Herre, vi vil gjerne se Jesus." (Joh12,21)